Schválené! Odklepli historickú udalosť. Má hodnotu 28 eur

Zmena by sa mala dotknúť desaťtisícov ľudí. Vždy sa vedie polemika, či pozitívne alebo negatívne.
Vláda s platnosťou od budúceho roka zvýšila minimálnu mzdu na 380 eur. Oproti predošlému roku sa zdvihne o 28 eur, čo je najväčší nárast za dlhé roky, vyplýva zo schváleného dokumentu.
Podobným tempom zdvihli minimálny plat len v roku 2009 - takmer o 27 eur.
Minimálnu mzdu dostávajú na Slovensku podľa odhadov desaťtisíce ľudí. Vlani podľa údajov Sociálnej poisťovne zarábalo do určenej sumy (352 eur) necelých 67-tisíc pracujúcich, ale údaj skresľujú Slováci pracujúci na dohodu či kratší pracovný čas.
Minimálna mzda platí v mnohých európskych krajinách. Na strane druhej, kritici namietajú, že úradné nariadenie nikdy nezabezpečí taký rast platov, ako keď budú firmy v konkurenčnom boji zápasiť o zamestnancov.
Z celkového počtu slovenských pracujúcich (2,35 milióna) tvorí spomínaných 67-tisíc zhruba tri percentá (podľa mimovládneho inštitútu INESS zasahuje zvyšovanie minimálnej mzdy podstatne viac ľudí).
No štatistika, ktorá by potvrdzovala, že po zvýšení minimálnej mzdy pribudnú húfy ľudí na úradoch práce, k dispozícii nie je.
Prehľad o raste minimálnej mzdy:
Páči sa vám tento obsah?
Pridajte si tnlive.sk ako preferovaný zdroj na Google, aby ste videli viac obsahu ako tento.
Pridať preferovaný zdroj






