Výšku materskej viete ovplyvniť.
Budúci rodičia majú dôvod na radosť. Maximálna materská totiž od budúceho roka citeľne porastie.
Ako upozornil portál Peniaze, výška materského sa odvíja od maximálneho vymeriavacieho základu, ktorý sa pre rok 2027 zvýšil na základe priemernej mzdy spred dvoch rokov oproti 100,2083 eura na 106,5206 €. Percentuálna sadzba materského je 75 % z DVZ.
Maximálna denná dávka je 79,89045 eura, čo v kombinácii s maximálnym vymeriavacím základom pri 30-dňovom mesiaci predstavuje maximálnu materskú vo výške 2 396,80 eura a v rámci 31 dní je to 2 476,70 €.
Materské vám bude priznané, ak ste boli aspoň 270 dní nemocensky poistení v posledných dvoch rokoch pred pôrodom.
Prečítajte si tiež:
Výšku materskej viete ovplyvniť, ak ste zamestnaná (TPP), zvýšením hrubej mzdy – po dohode so zamestnávateľom.
„Zvýšenie platu sa musí premietnuť do vašich príjmov už počas roka 2026, kedy beží rozhodujúce obdobie. Účelové zvyšovanie mzdy tesne pred nástupom na materskú v krátkodobých pracovných pomeroch dôkladne preveruje kontrola,“ varuje portál.
V prípade SZČO majú tieto osoby väčšiu flexibilitu v nastavení vymeriavacieho základu cez povinné nemocenské poistenie SZČO viazané na živnosť.
„Aby ste dosiahli strop materskej, je nutné platiť odvody z maximálneho vymeriavacieho základu, ktorý pre rok 2027 zodpovedá dvojnásobku priemernej mzdy (vymeriavací základ 3 240 € mesačne),“ ozrejmil web.
Materská je u otcov moderná. Viac v reportáži:
Práve sa číta
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo